۰
(۰)

پروژه کارخانه تولید طناب فولادی Jakob به مشارکت طراحی معمار رولیمارچینی از برن و معماران Swiss-born G8A، فرصتی منحصربفرد برای پیشنهاد یک فضای تولیدی بسیار نوآورانه و بسیار خاص را ارائه داد تا به یک مرجع طراحی برای معماری پایدار استوایی تبدیل شود.

این کارخانه دارای تولید کنندگان متخصص طناب فولادی Jakob Rope Systems است، یک سازمان تولیدی با کیفیت بالا، متخصص در مش بندی فولادی سفارشی که برای مقیاس های مصارف خصوصی تا صنعتی استفاده می شود. مشارکت سازمان‌ها ارزش اصلی پایداری خود را، هم محیطی و هم اجتماعی، در تمام مراحل فرآیند طراحی، از اجرای ایده و توسعه پروژه‌های پیش‌بینی‌شده، اعمال کردند.

محوطه سایت ۳۰۰۰۰ متر مربعی در مرکز یک پارک صنعتی در ۵۰ کیلومتری شمال شهر هوشی مین، پایتخت اقتصادی ویتنام قرار دارد. از زمان اصلاحات اقتصادی ویتنام در سال ۱۹۸۶، این کشور شاهد افزایش شدید تولید ناخالص داخلی ملی بوده است، به طوری که صنایع و جمعیت از یک صنعت عمدتاً کشاورزی به یک صنعت متمرکز تبدیل شده است. ده سال گذشته شاهد افزایش دو برابری بوده است.

شهرک های صنعتی احداث شده در حاشیه شهر از شمال تا جنوب کشور. با سرعت رعد و برق، مقررات و اولویت‌های کمی که به جای تأثیرات زیست‌محیطی بر منافع اقتصادی متمرکز شده‌اند، بسیاری از این مناطق شاهد شیوه‌های ساخت‌وساز بسیار آلاینده و مضر بوده‌اند و زمین‌های متخلخل قبلی را به مناطق بزرگ توسعه دال‌های غیرقابل نفوذ تبدیل کرده‌اند.

پیشنهاد کارخانه Jakob به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای رولیمارچینی و G8A در نظر گرفته شد تا جایگزینی برای این شیوه‌های مضر پیشنهاد کنند، که یک پروژه صرفه‌جویی استراتژیک زمین با عناصر متمرکز طراحی غیرفعال را ارائه می‌دهد. پیشنهاد یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای ساختمان‌های تولیدی معمولاً افقی. کارخانه Jakob یک استراتژی مبتکرانه تراکم عمودی را ارائه می دهد که مناطق قابل استفاده را روی نوارهای روی هم قرار می دهد. این طراحی مستحکم از استفاده غیرضروری از زمین که توسعه بی‌ضروری زمین را نفی می‌کند، جلوگیری می‌کند، در حالی که به کارگران فضاهای بیرونی مطلوبی را ارائه می‌دهد. با این حال، این گزاره ایجاب می کند که نماهای باشکوه کارکردهای مهمی را به عهده بگیرند. خدماتی که قبلاً از سقف خواسته شده بود، باید هم سایه و هم محافظت در برابر باران را فراهم کند.

با توجه به معماری سنتی گرمسیری منطقه، طراحی با نمای متخلخل که به عنوان یک “پوست” مزارع سرسبز طراحی شده است، توسعه یافته است، ساختار معلق توسط یک شبکه طناب دو لایه که از زمین تا سقف کشیده شده است، پشتیبانی می شود. کاشت‌های ژئوتکستایل افقی نه تنها باران و خورشید را فیلتر می‌کنند، بلکه به کاهش دمای اتمسفر از طریق تبخیر کمک می‌کنند و به عنوان تصفیه‌کننده هوا و چسباننده ذرات گرد و غبار عمل می‌کنند.

توزیع هوشمند فضاهای کاری همراه با نمای مزرعه و دیوارهای داخلی کاملاً مدولار، فضای کاری راحت را فراهم می کند، یک ابتکار پیشگام زیرا کارخانه Jakob به اولین پروژه در ویتنام تبدیل می شود که سالن های تولیدی با تهویه کاملاً طبیعی را پیشنهاد می کند.

منبع: وبسایت Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۰ / ۵. Vote count: ۰

برای امتیازدهی اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست