۰
(۰)
صنعت

انبار صنعتی شرکت ALP Ally Logistics

در روند رشد جهانی صنعت IOT، امکانات لجستیکی و انبار صنعتی به یک نوع شناسی ساختمان جدید تبدیل شده اند و بنابراین باید راه حل های معماری جدیدی ایجاد شود. شرکت Ally Logistics انتظار داشت که این پروژه استاندارد جدیدی از ساخت و ساز با حداکثر ظرفیت و حداقل هزینه ساخت را ایجاد کند و در عین حال معیار جدیدی از طراحی آینده نگر را تعیین کند.

با توجه به محدود بودن مساحت سایت، برخلاف انبارداری افقی سنتی، انبار صنعتی سه طبقه به صورت عمودی روی هم چیده شده و توسط دو رمپ به طول ۱۲۰ متر به هم متصل می شود تا یک مرکز لجستیکی با کارایی بالا را تشکیل دهد.

حجم های ساختمان به گونه ای طراحی شده اند که شیب ۶۰ درجه داشته باشند، تا نه تنها به طور طبیعی یک پوشش سایبان بر روی منطقه بارگیری بار تشکیل دهند، بلکه حس سرعت قطارهای پرسرعت مجاور را نیز منتقل کنند. چنین بیان طراحی نیز تاثیر بصری حجم های عظیم را تا حد زیادی کاهش می دهد. ریتم دینامیک نما، جریان لجستیک داخلی را منعکس می کند و همچنین با حوضچه های طبیعی در محیط هماهنگ است.

دیوار بیرونی پانل های بتنی پیش ساخته نه تنها الزامات ایمنی، پیشگیری از آتش سوزی و افزایش عملکرد ساختمان سبز عایق حرارتی را برآورده می کند، بلکه ظاهر جناغی باعث می شود که ظاهر کلی ساختمان به مقیاس انسانی پاسخ دهد و غنای دینامیکی بصری را افزایش دهد.

نماد بارکد مورب نما، تصویر حمل و نقل سریع و اطلاع رسانی را در صنعت لجستیک افزایش می دهد.

منبع : Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۰ / ۵. Vote count: ۰

برای امتیازدهی اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست