کارخانه مواد غذایی ارگانیک در چین

کارخانه مواد غذایی ارگانیک در چین

۵
(۱)

کارخانه مواد غذایی ارگانیک توسط Arch Studio به مسکن هوتونگ چین اشاره دارد

کارخانه مواد غذایی ارگانیک در چین فرآوری مواد غذایی ارگانیک در استان هبی چین توسط استودیوی آرچ پکن به عنوان مجموعه‌ای از ساختمان‌های مجزا در اطراف حیاط‌ها طراحی شده است.استودیوی آرچ  این تاسیسات ۱۷۲۰ متر مربعی را به‌عنوان مجموعه‌ای از بلوک‌های مستقل – یک فروشگاه، یک آسیاب، یک کارگاه پرس روغن و منطقه بسته‌بندی – طراحی کرد که همه توسط حیاط‌هایی به هم متصل شده‌اند.

این مقاله نمونه ای از کارخانه های طراحی و اجرا شده به سبک مدرن در کشورهای دیگر می باشد. برای طراحی و ساخت کارخانه خود با گروه معماری معتمد و همکاران در ارتباط باشید. برای تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

این ساختار از سقف‌های شیب‌دار که در میان حیاط‌ها قرار گرفته‌اند به خانه‌های هوتونگ موجود در شهرهای شمالی چین مانند پکن اشاره دارد .

کارخانه مواد غذایی ارگانیک در چین که مزرعه ارگانیک نام دارد، در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در خارج از شهر تانگشان قرار دارد. این سایت توسط مسکن روستایی احاطه شده است، بنابراین معماران می خواستند مقیاس ساختمان را مطابق با این معماری در مقیاس کوچک تکه تکه کنند.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

معمار Han Wen-Qiang توضیح داد: “این طرح از ساختمان های سنتی حیاط الهام گرفته شده است.”

“ایده اولیه ساخت یک خانه حیاط بزرگ است – یک محل کار پر از فضای طبیعی و انعطاف پذیری، یک محل کار که مستقل است، و یک رابطه متناظر با زمین وسیع و مسطح اطراف را تشکیل می دهد.”

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

غذاهای خام به کارخانه تحویل داده می شوند تا فرآوری، بسته بندی و به عنوان محصولات نهایی در مغازه ها توزیع شوند.

بلوک های اختصاص داده شده به این فعالیت های مختلف در اطراف یک حیاط بزرگ در مرکز چیده شده اند که برای خشک کردن غلات در آفتاب استفاده می شود.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

یک ایوان در اطراف لبه این فضا به هر یک از چهار منطقه پردازش و همچنین به حیاط های کوچکتر حاوی کاشت متصل می شود. چندین حیاط دیگر که در اطراف نماهای بیرونی ساختمان ها قرار گرفته اند، نقاط ورودی را فراهم می کنند.

 

 

این پاسیوها نه تنها به تهویه طبیعی و نورپردازی ساختمان ها کمک می کنند، بلکه به ایجاد پیوندها و دیدگاه های فراوان بین بخش های مختلف سایت کمک می کنند.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

این معمار گفت: فضا، سازه، مصالح و حیاط های چند لایه بیرونی در کنار هم فضای کاری گرم، طبیعی و مداوم را برای این مزرعه ایجاد می کند.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

ساختمان ها دارای قاب های چوبی چسبانده شده اند – روشی که به دلیل سهولت ساخت و همچنین هزینه نسبتا کم انتخاب شده است – و نماهایی ساخته شده از ورق های پلی کربنات نیمه شفاف.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

هر بلوک بر روی یک سکوی ۶۰ سانتی متری بلند می شود و قاب چوبی را بالاتر از زمین مرطوب نگه می دارد.

نماهای نیمه شفاف در شب از داخل روشن می شوند و به کل ساختمان ظاهری مانند معلق بودن در بالای سطح زمین می دهند.

مزرعه ارگانیک توسط Arch Studio

Arch Studio توسط معمار Han Wenqiang رهبری می شود. این شرکت قبلاً یک هوتونگ پکن را به یک چایخانه با حیاط‌های شیشه‌ای منحنی تبدیل کرده است و یک راه پله سفید مجسمه‌ای و سقف شیشه‌ای را به خانه‌ای در شهر اضافه کرده است.

منبع : dezeen

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
کارخانه غذای حیوانات خانگی در کره جنوبی
موضوع بعدی
بزرگترین کارخانه تولید زباله انرژی در جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.