۴
(۱)

کارخانه تولید پوشاک و لوازم جانبی Desino متشکل از ۳ ساختمان در ۸۰۰۰ متر مربع واقع در پارک صنعتی Vinh Loc A، منطقه Binh Chanh، HCMC ویتنام است که توسط دفتر معماری Ho Khue Architects طراحی شده. هدف این بود که شرایط کاری راحت با کیفیت بالا برای کارگران در ساختمان های زیبا با سرمایش کم هزینه فراهم شود.

این ساختمان بازسازی شده یک کارخانه قدیمی است که متروکه بوده و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نمیگرفت. مالک این کارخانه درخواست کرد تا این کارخانه قدیمی را به یک محل کار ایده آل برای کارمندان با دمای طبیعی خنک، یک فضای سبز طبیعی احاطه شده توسط درختان و گیاهان سبز فراوان، بازسازی کند. طراحی باز بلوک‌های اداری را برای گروه‌های طراحی کاری در نظر می‌گرفت که آزادی حرکت و دید را برای ارتقای کار گروهی فراهم می‌کرد. این فضای سبز سبک و خنک طبیعی باعث ارتقای کیفیت کار می شود.

این اثر معماری توسط Ho Khue Architects با مفهومی جدید برای کاهش فشار کارگران در کارخانه طراحی شده است. این حس انصاف و دسترسی به هیئت مدیره و مدیریت را برای کارگران کارخانه القا می کند. همانطور که پیش بینی می شد، این فضای کاری با گسترش دید در سراسر، بدون تقسیم و جداسازی با دیوارهای پارتیشن یا اتاق های بسته، پویایی شرکت را تغییر داد. مدیران بخش و کارگران اکنون یکدیگر را می بینند و آزادانه با یکدیگر تعامل می کنند و این احساس کارگر را از کار همیشه استثمارگرانه و ناعادلانه از بین می برند. این باعث افزایش بهره وری می شود.

بلوک های اداری بلوک های طراحی شده در قلب کارخانه ۱ واقع در نزدیکی ورودی اصلی مجموعه کارگاه. معماران از کارگاه تک ستونی برای طراحی فضای بازسازی شده استفاده کردند. علاوه بر این، برای کاهش یکنواختی نمای کارخانه، خود را ۳ متر بیشتر در خارج از طراحی ساختار کارخانه گسترش دادیم.

طبقه دوم برای کارهای اداری، مدیریت و هیئت مدیره طراحی شده است. استفاده از دیوارهای شیشه ای در سرتاسر کارخانه باعث ایجاد ارتباط مستقیم کارگران با یکدیگر و افزایش تعاملات می شود. طبقه اول فضایی خلاقانه برای نمایش نمونه ها، محل تجمع و نشستن است. قرار گرفتن در بین باغ ها باعث ایجاد حس نشاط بخشی و توانبخشی برای همه می شود. مشتریانی که از دیدن تولید و خلاقیت شرکت و محصولات آن لذت می برند نیز از این امر استقبال می کنند.

این دو طبقه توسط یک آتریوم مرکزی بزرگ که در امتداد پروژه کشیده شده است به هم متصل می شوند. اثر یک ارتباط گسترده با طبیعت است. همچنین به مشتریان احساس پویایی جمعی در شرکت و کارکنان آن می دهد.

در پوشش های دیواری از سنگ های زنبور عسل تهویه استفاده می شود که امکان تهویه طبیعی را برای کل سازه فراهم می کند. این باغ مخلوطی از گیاهان انگور، نما را می پوشاند که نفوذ نور داغ خورشید را کاهش می دهد و در عین حال گرما را کاهش می دهد.

این درختان ساختمان ها را در طرفین از معرض نور شدید خورشید می پوشانند و ظاهر سبزی ایجاد می کنند. این یک احساس خیره کننده و زیبا برای هر کسی است که به خرید می آید. دیوارهای پوشیده از گیاهان زنده به کارکنان کمک می کند در حالی که تمام تلاش خود را برای تولید کالاهای با کیفیت بالا می کنند احساس راحتی و آرامش داشته باشند. روف گاردن نه تنها ساختمان را خنک می کند، بلکه از باغچه های سبزیجات نیز تشکیل شده است که از غذای سالم برای وعده های غذایی کارگران پشتیبانی می کند.

کارخانه تولید پوشاک Desino Vietnam یک بیانیه پیشگام و جسورانه است. پیام شرکت تای دونگ به وضوح بر فضای کاری سالم و نشاط‌آور علاقه‌مند به احساسات کارکنان و کارگران تمرکز دارد.

منبع: وبسایت Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۴ / ۵. Vote count: ۱

برای امتیازدهی اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست