ساختمان اداری کارخانه تولید دمنده فولادی Metallic Bellows

۵
(۱)
دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی خارجی، نما، باغ، حیاط

ساختمان اداری کارخانه Metallic Bellows در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در Vallam ، Sriperumbudur واقع شده است. دفتر پیشنهادی در شمال کارخانه تولیدی موجود رو به جاده ساخته شده است. ساختار یک طبقه با پوشش آجری دارای اتاق های اداری لعابدار در مجاورت باغ ها با راهروهای آجری پهن است که فضاهای مختلف را به هم متصل می کند.

این مقاله نمونه ای از کارخانه های طراحی و اجرا شده به سبک مدرن در کشورهای دیگر می باشد. برای طراحی و ساخت کارخانه خود با گروه معماری معتمد و همکاران در ارتباط باشید. برای تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید.

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی خارجی، نما، تیر

سفر این پروژه به صورت داستان های چهار پانل آغاز شد که تفکر طراحی را شکل داد. در مستندی از BV Doshi، جایی که او در سرخج روزا در احمدآباد است، در حالی که دوشی در فضاها قدم می‌زند، زیبایی فضا را از طریق کیفیت نور، سایه، حس شفافیت و درجه‌بندی فضاها توصیف می‌کند. او همچنین زیبایی ذاتی در نقص را توصیف می کند که نتیجه یک ساختمان دست ساز و سادگی آن جشن صرفه جویی است. عمارتی که کاملاً با مصالحی منحصر به فرد ساخته و تکمیل شده است. آیا فرصتی برای نزدیک شدن به یک طرح از دیدگاه تک مادی وجود دارد؟

دفتر کارخانه Bellows Metallic / KSM Architecture - عکاسی بیرونی، باغ
دفتر کارخانه Bellows Metallic / KSM Architecture - تصویر 26 از 27
عملکرد اقلیمی

داستان دومی که بر طراحی تأثیر گذاشت، در مورد یکی از بازدیدها از تأسیسات موجود مشتری است، یک واحد تولیدی کوچک که در قسمت شلوغ شهر واقع شده است. تعداد زیادی از گیاهان، ساکولنت ها، کاکتوس ها و گونه های عجیب و غریب تمام حاشیه ها و شکاف های سایت بین سوله های تولید را پر کردند. چگونه می توانیم آنها را به طور موثر حفظ کنیم و همچنین آنها را به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل کنیم؟

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، آجر، نما، طاق
دفتر کارخانه Bellows Metallic / KSM Architecture - تصویر 22 از 27
طرح محوطه ساختمان اداری کارخانه

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، نما، حیاط

وقتی از ساختمان جدید بازدید کردیم، از کنار چند کوره آجرپزی عبور کردیم. خاک محلی طبیعتی رسی دارد که برای آجرسازی ایده آل است. آجر سفالی که در محلی به عنوان مصالح موجود بود، حس گرما را به فضا می بخشید، پیوندی با خاک که با تفکر ما طنین انداز شد. آیا آجر می تواند متریال تک انتخابی ما باشد؟

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، نما، حیاط
دفتر کارخانه Bellows Metallic / معماری KSM - تصویر 27 از 27
چگونه تهویه طبیعی ساختمان دفتر کارخانه را خنک می کند – تهویه طبیعی کارخانه

در نهایت، افزایش انتشار CO2 برای مدتی مترادف با صنعت ساختمان سازی شده است. تولید سیمان یکی از عوامل کلیدی این موضوع زیست محیطی است. چگونه می‌توانیم به طراحی نزدیک شویم، با در نظر گرفتن کاهش میزان مصرف بتن، آیا می‌توانیم سعی کنیم مقدار C02 تولید شده توسط این پروژه را کاهش دهیم؟

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، صندلی، پنجره، تیر

فکر اولیه ایجاد مجموعه‌ای از باغ‌ها و حیاط‌هایی بود که در سطح زمین پخش می‌شدند و مسیر و تجربه‌ای را ایجاد می‌کردند که به کاربر اجازه می‌داد حرکت کند، مکث کند و از این سفر در فضا لذت ببرد. سپس مسیر داخل باغ توسط مجموعه ای از ایوان های اجباری تعریف شد که این مفهوم را در بر می گیرد که بخشی از آن در داخل یا تا حدی در خارج از خانه در نظر گرفته شود.

دفتر کارخانه Bellows Metallic / معماری KSM - عکاسی خارجی، آجر، نما

سپس این برنامه در قالب اتاق هایی در کنار این ایوان ها برای هدایت و هدایت نماها و تجربیات مختلف رسمیت یافت. با هدف کاهش میزان بتن مورد استفاده، اولین فکر به سمت استفاده از آجر برای دیوارها، کف ها و سقف ها نیز مطرح شد. آجر این تصور را دارد که بسیار سنگین و محکم است. سیستم سنتی قوس جک (یک سیستم طاق کم عمق بدون ملات آزمایش شده و آزمایش شده) با تیرهای پایین و تیرهای جانبی برای ایجاد احساس سبکی آجر استفاده می شود، به نظر می رسد که بر روی یک فضا شناور است زیرا آجر احساس سنگین و محکم بودن را دارد.

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، آجر، تیر، طاق
دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی خارجی، نما، باغ، حیاط

در یک سیستم قوس جک معمولی، تیرهای ثانویه به عنوان المان های پایینی طراحی می شوند و احساس سنگینی می کنند. با فشار دادن پرتو به سمت بالا و بالا آمدن قوس، یک سطح صاف ایجاد می شود که در آن قوس شروع به فنر شدن می کند. این اکنون به طاق های آجری اجازه می دهد تا بر روی سازه شناور شوند و باعث ایجاد حس سبکی در فضای زیر آن می شود. ۲۳ آجر برای طاق جک پس از آزمایش های فراوان به منظور بهینه سازی تعداد آجرها استفاده شد. این آجرها محلی هستند و قیمت هر آجر حدود ۱۰ سنت است.

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، نما، تیر، پاسیو، حیاط
دفتر کارخانه Bellows Metallic / KSM Architecture - تصویر 25 از 27
نمودار پیشرفت

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی داخلی، نما، تیر، ستون

عایق کاری ساختمان برای دور نگه داشتن گرما از ساختمان ها در مناطق گرمسیری بسیار مهم است. برای کاهش افزایش گرما، فضای بالای قوس جک بین تیرهای ایستاده با مواد پرکننده سبک پر شده است تا سطح بالایی صاف ایجاد شود. این مونتاژ کلی مواد و ضخامت آنها باعث کاهش شدید گرمای حرارتی از سقف شده است که به نوبه خود بار سیستم تهویه مطبوع را کاهش داده است. سطوح شیشه ای سایه دار و دیوارهای حفره بار حرارتی را در فضای داخلی کاهش می دهد و می توان از نور و مناظر بدون تابش بدون نیاز به پوشش پنجره لذت برد. به مدت ۶ ماه در سال که هوا کمی بهتر است، نیازی به استفاده از تهویه مطبوع نیست و به پوشش ساختمان و نسیم ملایم اجازه می دهد فضاها را خنک نگه دارد.

دفتر کارخانه دم فلزی / معماری KSM - عکاسی خارجی

استفاده از آجر، عمدتاً در سازه سقف، نه تنها باعث عایق کاری ساختمان و کاهش بار سرمایش مکانیکی شده است، بلکه باعث کاهش استفاده از بتن به عنوان عنصر سقف شده است. آجر، در مقایسه با سیمان در بتن، می‌تواند انتشار CO2 را تا ۷۰% کاهش دهد که منجر به کاهش کلی CO2 حدود ۵۰ تن می‌شود.

 

منبع : Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
کارخانه تولید، پردازش و ذخیره سازی زیتون Evren Başbuğ
موضوع بعدی
کارخانه تولید ماکارونی و غلات – مرکز تحقیقاتی / GH+A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.