ساختمان اداری و سالن تولید کارخانه تولید چوب و الوار

ساختمان اداری و سالن تولید کارخانه تولید چوب و الوار

۴.۵
(۴)
ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی بیرونی

ساختمان اداری و سالن تولید کارخانه تولید چوب و الوار در یک پارک صنعتی معمولی در جنوب اشتوتگارت، rundzwei Architekten BDA یک دفتر مرکزی و تاسیسات عملیاتی غیرعادی در ساخت و ساز چوب طراحی کرده است. سایبان شفاف و همه جانبه ساخته شده از چوب کاج اروپایی کربنیزه شده – “کلاه چوبی” همنام – در برابر آب و هوا محافظت می کند و به ساختمان شکل خاص خود را می دهد. زمانی که یک کسب و کار خانوادگی با قدمت طولانی از نو ساخته می‌شود، لازم نیست همه چیز همیشه ثابت بماند.» (معمار Marc Dufour-Feronce) Hald & Grunewald در فروش و اجاره لیفتراک‌ها، دسته‌های تلسکوپی، سکوهای کار و راه‌حل‌های کانتینری تخصص دارد. آموزش، نگهداری و تعمیرات نیز بخشی از این پیشنهاد است. حدود ۹۰ کارمند در محل اصلی جدید در Ergenzingen، بین Schönbuch، جنگل سیاه شمالی، و Swabian Alb کار می کنند.

هدف از این پروژه این بود که تمام عملکردهای شرکت را در یک مکان جمع کند. در ابتدای پروژه، معماران به همراه کارمندان به تجزیه و تحلیل و بهینه سازی گردش کار موجود پرداختند. هدف “بازنگری” در مورد کسب و کار خانوادگی قدیمی، زیر سوال بردن ساختارهای قدیمی و ایجاد یک ساختمان تجاری معاصر با گردش کار بهینه و کیفیت فضا برای همه گروه های کاربری بود.

این مقاله نمونه ای از کارخانه های طراحی و اجرا شده به سبک مدرن در کشورهای دیگر می باشد. برای طراحی و ساخت کارخانه خود با گروه معماری معتمد و همکاران در ارتباط باشید. برای تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید.

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی بیرونی

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - تصویر 19 از 24
آکسونومتری

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی خارجی، نما

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی داخلی

کارخانه ای برای کار برای همه:

ساختمان جدید Hald & Grunewald از دو عنصر تشکیل شده است: یک بخش سالن با ارتفاع ۱۰ متر (ساختمان کارخانه) و یک بخش اداری سه طبقه برای مدیریت (ساختمان عملیات). هر دو قسمت ساختمان به طور مستقیم به یکدیگر متصل شده و با هم یک مکعب مسطح را تشکیل می دهند. از مساحت طبقه آن، ساختمان عملیاتی سه طبقه حدود یک چهارم و ساختمان کارخانه سه چهارم را به خود اختصاص داده است. طبقه سوم بخش اداری از دو طرف به اندازه ۶ متر بر روی حجم پایینی، کنسول شده است. یک سایبان محیطی هود مانند، بدنه اصلی و میله متقاطع را به هم متصل می کند تا یک واحد ساختاری را تشکیل دهد. ساخت و ساز و سازه نگهدارنده کل ساختمان از شعار “تا جایی که ممکن است چوب” پیروی می کند. سالن ساختمان کارخانه از تیرهای گلولام کنسولی تشکیل شده است که بر روی ستون های گلولام تکیه دارند. نمای سالن نیز از چوب ساخته شده است.

یک پایه بتنی اکسپوز اطراف آن را در برابر آسیب های مکانیکی محافظت می کند یک دیوار آتش ساخته شده از بتن درجا، بخش سالن را از ساختمان عملیات جدا می کند، که از اینجا به نمای ساخته شده از ستون های بتنی و عناصر قاب چوبی امتداد یافته است. CLT) بر روی تیرهای گلولام تکیه گاه شده است و خطوط دید مستقیم به دفاتر، اتاق‌های آموزشی، و مکان‌های مشترک مانند کافه برای کارمندان فراهم می‌کند. طراحی شفاف فضای داخلی، به عنوان مثال از طریق دیوارهای جداکننده شیشه ای بین دفاتر و سقف های آکوستیک سبک ساخته شده از چوب، ارتباط و همکاری بین کارکنان را ارتقا می دهد.

Sabine Marquardt، مدیر عامل Hald & Grunewald، گزارش می دهد: “آنها مفتخرند که می توانند در اینجا کار کنند – و با یکدیگر بسیار بازتر هستند. علاوه بر این، “معماری شرکتی” جدید این شرکت متعلق به خانواده نیز در این زمینه کمک می کند. استخدام پرسنل: “ما درخواست های ناخواسته دریافت کرده ایم – صرفاً به دلیل موقعیت مکانی و ساختمان.”

ساختمان کلاه چوبی / rundzwei Architekten - عکاسی داخلی، آشپزخانه، شیشه، نما، پنجره

ساختمان کلاه چوبی / rundzwei Architekten - عکاسی داخلی، پنجره، پرتو
ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - تصویر 20 از 24

سایبان و نما: در ساختمان اداری و سالن تولید کارخانه تولید چوب و الوار چوب کاج اروپایی کربنیزه از چوب کاج اروپایی تصفیه نشده محافظت می کند – سایبان کامل محیطی از نظر طراحی از بقیه ساختمان متمایز است و در عین حال بدنه اصلی و میله متقاطع را به هم متصل می کند. کانکس شش متری می شود و سپس به صورت عمودی کج می شود. این طراحی ساده اما موثر نه تنها از نور مستقیم خورشید و باران محافظت می کند، بلکه به عایق حرارتی سازه کمک می کند.

در اطراف ساختمان، سایبان، نواحی گردشی محافظت شده و فضاهای کاری، و همچنین پارکینگ هایی را برای برداشتن و رها کردن وسایل نقلیه اجاره ای ایجاد می کند. در عین حال، شفافیت سایبان، نور طبیعی فضاهای سالن در محوطه ساختمان کارخانه و همچنین دفاتر ساختمان شرکت را تضمین می کند. در انتخاب مصالح برای دفتر مرکزی شرکت جدید، آرزوی مشتری برای نمایان ساختن روش ساخت‌وساز زیست‌محیطی بسیار مهم بود. نما نیز باید بادوام و کم نگهداری باشد. برای این منظور، rundzwei Architekten دو نوع مختلف چوب کاج اروپایی را با هم ترکیب کرد: سطوح عمودی سایبان از لایه‌های چوبی پیچ‌دار متعامد تشکیل شده است.

طبق سنت ژاپنی یاکی سوگی، آنها را زغال می‌کردند – یعنی کربن می‌کردند – به این ترتیب آنها را در برابر آب و هوا محافظت می‌کرد. چوبی که به این روش درمان می شود آب کمتری جذب می کند و از کپک، هوازدگی، پوسیدگی و آب محافظت می شود. در مقابل، نمای چوبی ساختار واقعی ساختمان از چوب کاج اروپایی با رنگ روشن و طبیعی ساخته شده است. این سطوح نما به دلیل عریض بودن و ارتفاع سایبان در برابر عوامل جوی محافظت می شوند.

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی داخلی، پله ها، نرده

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - تصویر 23 از 24
برش عرضی کارخانه

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی داخلی

تامین گرمای مقرون به صرفه و تفریح ​​در پشت بام – پایداری و بهره وری انرژی نیز نقش مهمی در خدمات ساختمانی این ساختمان تجاری دارد. یک واحد حرارت و توان ترکیبی گرمایش از کف در ساختمان کارخانه و بخش اداری را با گرمای مقرون به صرفه تامین می کند. همچنین بخش بزرگی از برق مورد نیاز ساختمان را پوشش می دهد که استانداردهای کم انرژی عایق بندی شده است. در تابستان، چیلر جذبی آب و هوای مطبوعی را در اتاق ها تضمین می کند.

بخش بزرگی از مساحت پشت بام به عنوان یک بام سبز گسترده کاشته شد که به عنوان زیستگاه پرندگان و حشرات عمل می کند و برای تفریح ​​در تراس پشت بام مجاور در دسترس کارکنان است. هوای تازه از طریق پنجره هایی که به صورت دستی باز می شوند تامین می شود. علاوه بر این، سطوح چوبی جاذب رطوبت سازه به تهویه مطبوع طبیعی هوای اتاق کمک می کند.

ساختمان کلاه الواری / rundzwei Architekten - عکاسی بیرونی

گالری پروژه

محل پروژه

نشانی:ارگنزینگن، روتنبورگ، آلمان

برای باز کردن نقشه کلیک کنید
منبع: Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۴.۵ / ۵. Vote count: ۴

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
بزرگترین کارخانه تولید زباله انرژی در جهان
موضوع بعدی
دفتر مرکزی کارخانه تولید رنگ Hemmelrath در برلین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.