۷ عنصر برای طراحی کارخانه فرآوری مواد غذایی

۷ عنصر برای طراحی کارخانه فرآوری مواد غذایی

۴.۷
(۳)

اتوماسیون، امکانات رفاهی کارکنان و پایداری تنها چند ملاحظه برای دستیابی به طول عمر و کارایی طراحی کارخانه فرآوری مواد غذایی شما هستند.

شرکت ها هر سال یا حتی هر ده سال یکبار به طراحی معماری و چیدمان کارخانه های فرآوری مواد غذایی خود نمی پردازند. طراحی تسهیلات نیازمند یک رویکرد لنز طولانی است: چگونه ممکن است صنعت در طول زمان تغییر کند؟ روند مصرف کننده چگونه تولید را هدایت می کند؟ چه دغدغه‌ها و چالش‌هایی در پیش است؟

داشتن بینش نسبت به این سوالات کلید ایجاد یک طراحی مقرون به صرفه است که برای دهه های آینده مرتبط باشد. بر اساس آنچه که در این زمینه می بینیم، در اینجا هفت حوزه وجود دارد که فکر می کنیم نقش مهمی در آینده طراحی تاسیسات غذا و نوشیدنی ایفا خواهند کرد.

این مقاله توسط گروه معماری معتمد و همکاران در مورد طراحی کارخانه صنیع غذایی . برای طراحی و ساخت کارخانه خود با گروه معماری معتمد و همکاران در ارتباط باشید. برای تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید.

تصویری از مرکز پردازش مواد غذایی با جزئیات هر اتاق و عنصر طراحی

 

۷ عنصر برای طراحی کارخانه فرآوری مواد غذایی

 

  1. فضاهای ایمن و قابل تمیز کردن که از آلودگی متقابل محافظت می کنند

    حفاظت از کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی در برابر آلودگی متقابل، یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان است – صرف نظر از اینکه آنها تأسیسات را تجهیز می‌کنند یا از پایه می‌سازند. تداوم تسلط غذای تازه باعث افزایش تمرکز شرکت‌ها بر روی غذاهای آماده در مقایسه با خام می‌شود.
    این دو مولفه نقش حیاتی در این فرآیند دارند.

    • تفکیک فضاها : ویژگی های طراحی باید مطابق با FSMA باشد و از آلودگی متقابل محافظت کند. تفکیک کلی نگر و متمایز است. یک گیاه آلرژن ها را از هم جدا می کند : خام در مقابل پخته و تمیز در مقابل «کثیف». اساساً، فضاهای تمیز باید از آلاینده ها محافظت شوند. راه‌های واضحی برای انجام این کار وجود دارد – با موانع فیزیکی – اما جنبه‌های پیچیده‌تر دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت: مقدار مناسب فضای بین ورودی‌های هوا و اگزوز، حتی استراتژی‌های فشار اتاق. پانل‌های فلزی عایق‌شده در بحث تفکیک فضا بسیار پیشرفت می‌کنند. آنها همچنین موانع حرارتی و بخار عالی هستند.
    • تمیزی : دشمنان زیادی برای عقیمی وجود دارد: تراکم، تردد پاها، بهداشت کارخانه و کارکنان آن، و نقض پروتکل ها و موارد دیگر. همه باکتری ها و پاتوژن ها را به مناطق تمیز دعوت می کنند، که می تواند منجر به آلودگی شود و مشکلات عمده ای را در مناطق مختلف ایجاد کند. توجه ویژه باید به طرح‌بندی‌ها داده شود تا اطمینان حاصل شود که کارکنان می‌توانند به مناطق صعب العبور برای تمیز کردن دسترسی داشته باشند، از جمله پشت تجهیزات و داخل آن. طرح هایی با کف شیب دار و زهکشی تمیز کردن مکرر را تضمین می کند.
  2. قابلیت اجرای تور برای بازدیدکنندگان و گردشگران

    کارخانه های فرآوری مواد غذایی اغلب تغییرات مکرر در خطوط تولید ایجاد می کنند – فروشندگان و تامین کنندگان را تغییر می دهند – و سرمایه گذاران بالقوه را به تور دعوت می کنند. پروتکل‌های تور همیشه وجود داشته است، اما ما شاهد امکانات جدیدی هستیم که کانال‌های تور جداگانه دارند. این بیماری همه گیر فقط بر نیاز به محافظت از طریق جدایی تأکید کرد.

  3. پایداری فراتر از خدمات لب

    ما سال ها در مورد پایداری می شنویم، اما اکنون این عامل محرک درآمد و دوام است. مصرف کنندگان پایداری را به عنوان یک معیار خرید در نظر می گیرند و خرده فروشانی را که اطمینان می دهند تامین کنندگان آنها اهداف تهاجمی و شفافی در جهت کاهش ردپای کربن کارخانه دارند، در اولویت قرار می دهند.

    شاخص مصرف‌کننده آینده EY (ارنست یانگ) در سال ۲۰۲۲ گزارش داد که اکثر مصرف‌کنندگان آمریکایی معتقدند رفتار یک شرکت به اندازه محصولات آن مهم است. و ۱۷٪ گفتند که “Planet First” اولین مورد خرید است در حالی که ۱۷٪ دیگر “Society First” را در رتبه اول قرار دادند. این نزدیک به ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان است که تغییر بزرگی نسبت به یک دهه قبل است.

    در یک مطالعه اخیر، NielsenIQ و FMI – انجمن صنایع غذایی ، گزارش دادند که ۷۲ درصد از خریداران شفافیت برندها و تولیدکنندگان را “مهم” یا “بسیار مهم” می دانند.

    طراحی یک مرکز با دستورالعمل‌های LEED ، Green Globes یا Zero Waste یک برد-برد است، که شرکت‌ها می‌توانند در رابطه با نحوه تولید محصولاتشان به بازار عرضه کنند. همانطور که توسط دو پروژه طراحی شده توسط CRB نشان داده شد، پایداری یک نقطه فروش است.

    Food manufacturing plant | 月島ホールディングス株式会社

  4. انعطاف پذیری با طرح های مدولار

    همه‌گیری کووید، اصطلاح «محور» را برای تولیدکنندگان در هر صنعتی راه‌اندازی کرد – چه برای تغییر خطوط در اواسط تولید، انطباق با اختلال زنجیره تأمین، یا کار با کارکنان کمتر.اکنون که می دانیم می توان آن را انجام داد، طراحی های آینده به سازگاری داخلی برای دور زدن تعطیلی ها و تاخیرهای پرهزینه نیاز دارند. پیش ساخته، پیش مونتاژ، مدولارسازی، و ساخت خارج از محل – به نام PPMOF ، فرآیندی که ما در روش تحویل پروژه یکپارچه ONEsolution خود استفاده می‌کنیم – یکی از راه‌های اطمینان از اینکه کارخانه‌های فرآوری غذا می‌توانند بدون از دست دادن کارایی سفارشی‌سازی کنند، است. در Mycotechnology ، برخی از خطوط را می توان در کمتر از ۱۰ دقیقه تغییر داد.

    اتاق‌های بزرگ با پلان‌های باز به شرکت تافی تریت کمک کرد :

    • امکان بازسازی سریع فضاها برای قرار دادن خطوط تولید جدید (حتی برای برچسب های کوچکتر و خصوصی)
    • یکپارچه سازی فضا به گونه ای که شرکت بتواند پروتئین های تازه خود را ذخیره کند، به جای تکیه بر یک پیمانکار شخص ثالث برای تولید محصولات پایدار در قفسه
    • ارائه گزینه های قابل تنظیم برای تجهیزات خاص و مطابقت FSMA.
  5.  حل مسئله با اتوماسیون و فناوری 

    اگرچه اتوماسیون به متراژ کمتری در یک کارخانه فرآوری مواد غذایی نیاز دارد – گاهی اوقات به میزان قابل توجهی کمتر – به دلیل هزینه های فناوری و تجهیزات گران تر است.هزینه های بالاتر تجهیزات برای اتوماسیون باید با هزینه های عملیاتی کمتر متعادل شود. علاوه بر ردپاهای کوچک‌تر برای تولید، تعداد کارمندان کمتری به فضاهای رفاهی کوچک‌تری مانند اتاق‌های استراحت و پارکینگ منجر می‌شود.برای برخی از تأسیسات، اتوماسیون آنقدر رایج است که آنها به سمت «انبار تاریک» حرکت کرده‌اند که عمدتاً میزبان روبات‌ها و مواد ذخیره‌شده در قفسه‌ها است. اتوماسیون نه تنها در فرآیند کارآمد است، بلکه در فضا نیز کارآمد است و از طریق یکپارچه سازی به ردپای کوچکتری نیاز دارد.

    مهم است که طراحی کارخانه فرآوری مواد غذایی به اندازه مناسب باشد. در حالی که شرکت‌ها خواهان انعطاف‌پذیری و کارایی اتوماسیون هستند، بودجه اغلب حداقل حداقل را ممکن می‌سازد. اگر طرح طراحی بیش از بودجه هزینه سرمایه باشد، طراحان می توانند برنامه ها را اصلاح کنند تا هزینه ها را مهار کنند و حد وسطی پیدا کنند که هم بودجه و هم نیاز به انعطاف پذیری آینده را برآورده کند.

  6. طراحی داده محور وام گرفته شده از علوم زیستی

    طراحی یک تاسیسات جدید یا تجهیز یک تاسیسات موجود نیازی به یک توپ کریستالی ندارد. صنعت تولید مواد غذایی و نوشیدنی به طور فزاینده‌ای در حال بازتاب صنعت بیوفارما است که نوبت به اجرای تغییرات طراحی در زمان واقعی می‌رسد.فناوری امروزی امکان ایجاد یک محیط دیجیتالی مشترک را فراهم می کند که همکاری بین تیم های طراحی، معماری و ساخت و ساز را تقویت می کند.

    قراردادها، بودجه‌ها، نقشه‌ها و جدول‌های زمانی، داده‌های مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) را گسترش می‌دهند و لایه دیگری از ورودی را برای پیشبرد پروژه گام به گام اضافه می‌کنند و همه اینها در عین توجه به ارزش هدف پروژه است. ارزش و هزینه به طور مداوم مورد ارزیابی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که بیش از حد یا غافلگیری وجود ندارد.

  7. تسهیلات کارکنان برای رفع کمبود نیروی کار تولیدی

    یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ توسط Deloitte و انجمن ملی تولیدکنندگان تخمین زد که بیش از ۲ میلیون شغل تولیدی ممکن است تا سال ۲۰۳۰ محقق نشود و تنها در سال ۲۰۳۰ نزدیک به یک تریلیون دلار برای صنعت هزینه داشته باشد.علاوه بر این، در این نظرسنجی، بیش از ۷۵ درصد از تولیدکنندگان گفتند که در جذب و حفظ کارگران در سال ۲۰۲۱ و پس از آن با مشکل مواجه خواهند شد، به طوری که مدیران گزارش دادند که در حال حاضر برای پر کردن پست‌های با درآمد بالاتر، چه رسد به استخدام و حفظ افراد ماهر، با مشکل مواجه هستند. کارگران و نزدیک به ۵۰ درصد گزارش کردند که به دلیل کمبود کارگران واجد شرایط، کسب و کار خود را رد کرده اند.

    A Strategic Approach to Building a New Processing Facility - Area Development

امکانات رفاهی و طراحی کارخانه نقش مهمی در جذب و حفظ کارمندان دارد – از ایجاد فضاهای باز با نور طبیعی گرفته تا طراحی اتاق‌های استراحت راحت. تولیدکنندگان در بهبود تجربه کارکنان ، تجهیز اتاق‌های استراحت با مکان‌های چرت زدن، میزهای فوتبال و صندلی‌های راحت، خلاق هستند.

منبع: crbgroup

 

طراحی کارخانه مدرن تولید موارد غذایی (کارخانه صنایع غذایی) برای آینده

طراحی یا تناسب یک کارخانه فرآوری مواد غذایی به طور مستقیم بر دوام آن تأثیر می گذارد، هم به عنوان یک مرکز تولید و هم به عنوان محل اشتغال که نیروی کار پایدار را جذب می کند. این یک تصمیم بزرگ است که نیازمند برنامه ریزی دقیق، طراحی و هزینه است.

طراحی کارخانه مدرن تولید موارد غذایی
طراحی سالن تولید در کارخانه صنایع غذایی و بسته بندی

 

در MMG Office ، ما به شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی کمک می‌کنیم تا نظام فرآوری مواد غذایی را برای آینده طراحی کنند، زیرا می‌دانیم این امکانات نقش مهمی در تامین مواد غذایی کشور دارند. ما می دانیم که هر تسهیلات و شرکت چالش ها، نیازها و انتظارات خاصی را ارائه می دهد. ما با دقت بالا درخواست مشتری برای هر مرحله از فرآیند تولید را طراحی می کنیم. از آغاز تا تکمیل، ما در حال گوش دادن به کارفرما هستیم. ما دوست داریم در مورد پروژه شما بشنویم. با ما تماس بگیرید .

کارخانه مدرن تولید موارد غذایی شرکت یونی لیور
کارخانه مدرن تولید موارد غذایی شرکت یونی لیور

همچنین از نمونه پروژه ها و کارخانجات طراحی و اجرا شده توسط شرکت ما از اینجا بازدید کنید. طراحی و ساخت کارخانه جدید خود را به ما بسپارید.

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۴.۷ / ۵. Vote count: ۳

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
دفتر مرکزی کارخانه تولید رنگ Hemmelrath در برلین
موضوع بعدی
ام دی اف چیست و تولید MDF چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.