کارخانه شرکت ATES Wind Power

بدون دیدگاه
۰
(۰)

سایت این کارخانه در امتداد بزرگراه گالیپولی – ازمیر در نزدیکی بندر Candarli در ازمیر ترکیه واقع شده است. فرآیند طراحی و ساخت که در مجموع ۸ سال به طول انجامید، تأثیری دگرگون کننده بر درک ما از فرآیند تولید و طراحی محل کار و سازماندهی آن داشت.

در طول این فرآیند، دستورالعمل‌های طراحی زیر را شناسایی و توسعه دادیم.

• سازماندهی موثر و کارآمد فضاهای کاری که پاسخگوی نیازهای واقعی کارخانه باشد و در عین حال انعطاف پذیری لازم برای انطباق با نیازهای فضای متغیر موسسه را در آینده داشته باشد.

• ایجاد مناطق مختلف تفریحی سرپوشیده به منظور افزایش تعامل اجتماعی بین کارکنان. • استفاده از اصول طراحی غیرفعال مانند تهویه طبیعی و نور.

• استفاده کافی و کارآمد از مواد به منظور در نظر گرفتن آسایش کارکنان و همچنین در نظر گرفتن هزینه نصب و راه اندازی.

• نقش کیفیت طراحی محل کار بر شهرت و اعتبار موسسه. مفهوم اصلی قرار دادن دفاتر مدیریتی در وسط سالن تولید کارخانه با ایجاد یک باغ داخلی بود تا امکان نفوذ طبیعت به قلب ساختمان را فراهم کند. چیدمان طبقه همکف دفاتر در اطراف پوشش گیاهی سرسبز بدون وقفه در نور طبیعی به صورت عمودی باز می شود. پل های معلقی که این فضاها را به هم متصل می کنند با پوشش گیاهی در هم تنیده شده اند. سقف از یک ساختار طاق فولادی ساخته شده است که امکان نفوذ نور طبیعی و تهویه را به داخل دفاتر فراهم می کند. تلاش زیادی برای طراحی و ساخت سازه فولادی تصفیه شده سقف انجام شد تا مهارت های ساخت ATES را به عنوان یک شرکت تولید فولاد شناخته شده بین المللی که نیازهای تولید سازندگان توربین بادی در سراسر جهان را برآورده می کند، منعکس کند.

دفاتر و همچنین فضاهای خدماتی و تفریحی مانند رختکن، سالن آمفی تئاتر، ناهار خوری، جلسات و اتاق های آموزشی با سازماندهی فضایی منصفانه و منعطف طراحی شده اند که امکان دسترسی آسان را به منظور بهبود ارتباط کارکنان با یکدیگر فراهم می کند. آمفی تئاتر بین سطح اتاق ناهار خوری (۱.۵۰) و سطح زمین (۰.۰۰) جایی که دفاتر و ورودی اصلی قرار دارد قرار می گیرد.

این آمفی تئاتر به عنوان گسترش فلات غذاخوری در سطح زمین طراحی شده است و به مکانی برای برگزاری جلساتی تبدیل می شود که در آن فعالیت هایی مانند آموزش، کنفرانس ها و جشن ها انجام می شود. ورودی اصلی، رو به بزرگراه، با صفحه فولادی کورتن متمایز می شود و دارای ورودی وسیعی است که به عنوان یک سالن نمایشگاه طراحی شده است، که امکان دسترسی مستقیم به دفاتر مدیریت بالایی را فراهم می کند.

مصالح ساختمانی از کاربرد تزئینی حذف شده و به ساده ترین شکل استفاده شده است. ما معتقدیم که این سادگی و خامی می تواند زیبایی صنعتی خود را با جزئیات حل شده در مقیاس های مختلف ایجاد کند. از پله ها تا کفپوش، نرده تا نما، مبلمان سفارشی گرفته تا نورپردازی. مقر ATES WIND POWER انعکاسی از هشت سال کار طراحی گسترده و انحصاری است که هر مرحله و مقیاس طراحی محل کار را پوشش می دهد.

منبع : وبسایت Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۰ / ۵. Vote count: ۰

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
سنگ پليمری
موضوع بعدی
کارخانه ساعت سازی Audemars Piguet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.

فهرست