کارخانه ساعت سازی Audemars Piguet

بدون دیدگاه
۵
(۱)

پروژه کارخانه ساعت سازی یک کمپانی تولید کننده کالاهای لوکس از جمله ساعت در کشور سوئیس با نام برند اودمر پیگه (Audemars Piguet) در شهر لو لوکل سوئیس بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ توسط معماران دفتر سوئیسی Kunik de Morsier توسعه و محقق شد. برای نیازهای کارخانه ساعت سازی، آنها نوع جدیدی از ساختمان را طراحی کردند. این کارخانه که به صورت افقی بر روی تپه ساخته شده است، با احتیاط خاصی در این منظره ناشی از چین خوردگی های کوهستان ژورا قرار می گیرد. محیط اطراف آن مجموعه ای از بیوتوپ های مشخصه منطقه را ایجاد می کند. کل ماجرا در جغرافیای کوهستان ژورا و زمان اختری آمیخته می شود. خطوط و مواد برای تشدید تجربه کاربر یا بازدید کننده از محیط، نور طبیعی و حرکت خورشید انتخاب شده اند.

این کارخانه تمام برنامه های لازم برای روند تولید ساعت را در خود جای داده است: تحقیق و توسعه، ماشینکاری، دکوراسیون، مونتاژ و مدیریت. این مناطق کاری همگی نیازهای سخت صنعتی شدن و ساعت سازی خوب را برآورده می کنند. آنها در دامنه تپه به گونه ای چیده شده اند که پیوندهای متعددی را با توپوگرافی، نماها و نور لازم برای فعالیت های مختلف ساعت سازی حفظ کند.

این تولید کننده یک حرفه صنعتی دارد و تمام ایستگاه های تولید و مونتاژ برای حرکات گرانبها را در یک سطح گرد هم می آورد. به صورت مرکزگرا، برنامه های لازم با توجه به جهت گیری و نوری که می گیرند، جایگاه خود را پیدا می کنند. کارگاه ها در نور آرام شمالی و مدیریت در نور پویا جنوبی.


در مرکز ساختمان اداری یک فضای ملاقات بزرگ وجود دارد که کاربران آن را Piazza نامگذاری کرده اند. این مکانی برای تبادلات غیررسمی، کارگاه‌های آموزشی، هم‌آفرینی و تعدد دانش است که تعامل بین افراد، شبکه‌سازی مهارت‌ها و ایجاد هویت قوی برای ساعت‌سازان در سایت را تشویق می‌کند. معماری ساخت و ساز حول آسایش و رفاه صنعتگران و تجربه کاربران در طول بازدید آنها توسعه یافته است، در حالی که چالش های آینده صنعت و عادات کاری را پیش بینی می کند. به این ترتیب، تولید نیازهای پیشرفته ترین صنعت را با میل به خلاقیت و تقلید اجتماعی از شرکتی که قاطعانه به سمت آینده معطوف شده است، ترکیب می کند.


معماری آرامش و راحتی – ساخت و ساز برای ارائه فضاهای بهینه برای طراحی و تولید ساعت طراحی شده است، اما همچنین برای کارکنان فضاهایی برای تبادل، ملاقات و معاشرت فراهم می کند. نور طبیعی با همکاری نزدیک شرکت ها و مشاوران متخصص زمینه نور مورد مطالعه قرار گرفته است. این همکاری ما را قادر به اجرای پیشرفته ترین تحقیقات در مورد عملکرد نور، رفاه کاربر و روانی-فیزیولوژیکی کرده است. فضاهای مختلف از نور طبیعی بهره می برند که منظره داخلی غنی و پویا را ایجاد می کند.


نور مصنوعی نیز با همین توجه به جزئیات طراحی شده است تا کارگاه ها نور مطلوبی را برای کار ساعت سازان فراهم کند. برای دستیابی به این هدف، با مشاوران طراحی نورپردازی همکاری شده تا چراغ‌های سفارشی توسعه داده شده که کاملاً با نیازهای مشاغل مختلف سازگار هستند.


آینده کار و صنعت – این کارخانه به عنوان ابزاری طراحی شده است که کاملاً با نیازهای معاصر ساعت سازی خوب سازگار است و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا با تغییرات صنعتی آینده سازگار شود. سیلوهای دانش برای اجازه ایجاد مشترک باز هستند. سکوهای صنعتی هر کدام بر اساس نیازهای خود از نظر نور طبیعی جهت‌گیری می‌کنند و همگی در یک سطح بزرگ و پیوسته قرار دارند و امکان تبادل آسان قطعات و جابجایی بین کارگاه‌های مختلف را فراهم می‌کنند.


تجربه مشتریان – این کارخانه به موازات فعالیت صنعتی خود برای پذیرش مشتریان و شرکا طراحی شده است. جریان بازدیدکنندگان آن سازماندهی و بهینه‌سازی شده است تا به مشتریان تجربه‌ای منحصربه‌فرد ارائه دهد که در آن آنها به طور متوالی در جغرافیای منطقه، کدهای برند و همچنین در قلب کارگاه‌ها غوطه‌ور می‌شوند. بنابراین معماری به آنها اجازه می دهد تا کارهای ساعت سازان را به روشی همه جانبه کشف کنند و دنیایی را کشف کنند که اغلب مخفی نگه داشته می شود.

منبع: وبسایت Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
کارخانه شرکت ATES Wind Power
موضوع بعدی
کارخانه تولید پوشاک شرکت DESINO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.

فهرست