چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

۰
(۰)

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

ساندویچ پانل محصولی است که برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان ها استفاده می شود. هر پانل شامل یک لایه از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با ورق فلزی پوشیده شده است. ساندویچ پانل ها مصالح ساختاری نیستند بلکه مواد پرده ای هستند.

نیروهای سازه ای توسط اسکلت فولادی یا قاب حامل دیگری که ساندویچ پانل ها به آن وصل شده اند حمل می شوند. انواع ساندویچ پانل به طور کلی بر اساس مواد عایق حرارتی مورد استفاده به عنوان هسته گروه بندی می شوند. ساندویچ پانل ها با هسته های EPS (پلی استایرن منبسط شده)، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR یا پلی ایزوسیانورات) همگی به راحتی در دسترس هستند. این مواد عمدتاً از نظر عملکرد عایق حرارتی، عملکرد عایق صدا، واکنش در برابر آتش و وزن متفاوت هستند.

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

ساندویچ پانل ها به دلیل تعدادی از مزایا، عمدتاً مربوط به هزینه، به طور گسترده مورد تحسین قرار می گیرند. مقایسه بین فناوری پارتیشن قاب یا گل میخ (قاب هایی که با پانل های ساندویچ اندود شده اند) و فناوری های سنتی ساختمان مبتنی بر دیوارهای بنایی مزایای پانل های ساندویچ را در سه زمینه کلیدی نشان می دهد:

۱. هزینه های مستقیم
ساخت یک ساختمان در هر یک از این فناوری ها به سطوح مخارج سرمایه ای مشابهی نیاز دارد.
مقایسه در این زمینه شامل هزینه های مصالح ساختمانی، نیروی کار و حمل و نقل است.

۲. زمان ساختیک ساختمان بر اساس فرآیند سنگ تراشی سنتی ممکن است ۶ تا ۷ ماه طول بکشد.یک ساختمان با همان حجم با استفاده از پارتیشن های گل میخ فقط ۱ ماه طول می کشد تا تکمیل شود.
زمان ساخت و ساز برای تجارت بسیار مهم است. هر چه زودتر یک ساختمان یا انبار تولیدی برای استفاده راه اندازی شود، زودتر می توان بازگشت سرمایه را به دست آورد.

ساختمان های پارتیشن گل میخ به جای “ساخت” مونتاژ می شوند. قطعات ساختاری تمام شده و اجزای روکش در محل می‌رسند و سپس مانند خانه‌ای از آجرهای اسباب‌بازی مونتاژ می‌شوند. مزیت دیگر این است که نیازی نیست منتظر بمانید تا پوسته ساختمان رطوبت اضافی را از دست بدهد.

۳. فرآیندهای ساخت و ساز
در برخی از بخش های صنعت، الزامات ساخت و ساز می تواند برای یک پروژه ساختمانی حیاتی باشد. ساخت پارتیشن گل میخ یک “فرایند خشک” است که برای مصالح ساختمانی نیازی به آب ندارد. یک فرآیند خشک فقط به مونتاژ ساختار و تثبیت روکش (در اینجا، پانل های ساندویچ) با پیچ نیاز دارد.

در ساخت سنگ‌تراشی سنتی از «فرایندهای مرطوب» استفاده می‌شود که برای ساخت ملات برای آجرکاری، بتن برای ریخته‌گری یا گچ برای ساخت نیاز به مقدار قابل توجهی آب دارد.

 

برخی از بخش‌های صنعت، مانند فرآوری چوب یا تولید دارو، به سطوح رطوبت نسبی ثابت و کنترل‌شده نیاز دارند، که مانع از فرآیندهای ساخت‌وساز مرطوب می‌شود

.ساندویچ پانل ها را می توان با سایر راه حل های سازه ای ترکیب کرد. یک گزینه محبوب، نصب پانل ها به عنوان روکش خارجی برای دیوارهای بیرونی مراکز خرید، از جمله سازه های سقفی با لایه ساندویچی: صفحات پروفیل جعبه، عایق حرارتی (مانند ساندویچ پانل های هسته PIR Thermano) و یک غشای ضد آب است.

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۰ / ۵. Vote count: ۰

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
کارخانه شیلات TSC Anyong Fresh Lab
موضوع بعدی
بازسازی آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.

فهرست