کارخانه پردیس Waste To Energy

۵
(۱)
پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی

مدیریت زباله یک موضوع جهانی با تأثیرات محلی است و کاهش تولید زباله از طریق پیشگیری، کاهش، بازیافت و استفاده مجدد از دغدغه های اصلی سازمان ملل است. هند با یک چالش مبرم مواجه است که سالانه ۶۲ میلیون تن زباله جامد شهری (MSW) تولید می‌شود که تنها ۶۹ درصد آن جمع‌آوری می‌شود. تنها ۲۸ درصد آن تصفیه می‌شود که منجر به دفن زباله‌های باز می‌شود. همراستا با توافق پاریس، COP 26، و مأموریت سواچ بهارات (هند پاک) که توسط نخست وزیر هند آغاز شده است، آبلون، پیشگام در بخش زباله به انرژی (WTE) هند، با هدف پردازش و دفع ۵۰ تا ۱۰۰ درصد زباله‌های شهر، با استفاده از فناوری احتراق کنترل‌شده، بدون انتشار بو، عوامل بیماری‌زا، یا انتشارات مضر، که مطابق با قانون MSW 2016 (که توسط دولت هند از طریق وزارت محیط‌ زیست جنگل و تغییرات آب و هوایی آغاز شده است) و هنجارهای انتشار اروپا مطابقت دارد.

این مقاله نمونه ای از کارخانه های طراحی و اجرا شده به سبک مدرن در کشورهای دیگر می باشد. برای طراحی و ساخت کارخانه خود با گروه معماری معتمد و همکاران در ارتباط باشید. برای تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید.

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی
پردیس Waste To Energy / استودیوی طراحی INI - تصویر 13 از 17
پلان – سایت

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی داخلی، ویندوز

پردیس پروژه WTE یا همان کارخانه تبدیل زباله به انرژی با مساحت ۷۸۲۵ متر مربع در Jamnagar ، گجرات، ۲۲۰۰۰۰ تن در سال MSW را به ۷.۵ مگاوات انرژی پاک تبدیل می کند. این مقدار که برای تامین انرژی ۱۵۰۰۰ خانه کافی است، با انتشار گازهای سمی صفر، در حالی که یک زمین بایر ۱۷ هکتاری را به یک کمربند سبز تبدیل می کند. زیرساخت های اجتماعی مانند پیست دویدن، زمین بازی، تحقیقات و فضاهای اجتماعی. تنها با استفاده از ۲۰ درصد از سایت، مابقی برای فعالیت های اجتماعی و گسترش آینده محفوظ است. از نظر نوع و کوانتومی زباله های تولید شده برای بافت شهری هند طراحی شده است، تقریباً هیچ رابط انسانی در طول فرآیند ندارد.

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی داخلی، پله، تیر، شیشه
پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - تصویر 15 از 17
پلان – طبقه ۲ و بخش ها

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی، ویندوز

ساختار فولادی بازیافتی پیش ساخته ساده، با دهانه باز و سبک، با استفاده از “فرم پیروی از عملکرد”، جریان فرآیند را با چیدن عمودی و اندازه تجهیزات بهینه می کند. سیستم نمای پلی کربنات چند لایه شفاف و قابل بازیافت با ردپای فشرده نسبت سطح به حجم را به حداقل می رساند و عملکرد حرارتی را افزایش می دهد و هزینه های عملیاتی و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. وزن سبک آن امکان نصب کارآمد، آسان و پیکربندی مجدد را فراهم می کند و استحکام بالای آن باعث می شود در برابر ضربه و شکستگی مقاوم باشد.

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - تصویر 17 از 17
پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی، اسکله

حفاظت از آب و محوطه سازی یک تمرکز کلیدی است. برخلاف محل های دفن زباله معمولی که به دلیل بوی تعفن و سمیت از آنها دوری می شود، شهروندان در اینجا از یک چشم انداز اجتماعی سبز و هوای تازه بهره مند می شوند. باغ‌ها، دیوارهای پرچین سبز، بدنه‌های آبی و سیستم‌های مه‌پاشی، همگی الگوهای نسیم خنک را هدایت می‌کنند و ریزاقلیم را تغییر می‌دهند. بیش از ۴۰ درصد محوطه سازی از گونه های مقاوم به خشکی است. فاضلاب شهری تصفیه شده و خنک کننده کندانسور توربین مه آلود پیشرفته باعث صرفه جویی در انرژی کمکی و حفظ بخار آب تبخیر شده می شود. سطوح سقف و غیر بام ۱۰۰٪ رواناب را از طریق ۱۰ چاه شارژ می گیرند.

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی
پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - تصویر 16 از 17
بخش ها

زنجیره‌های ارزش اضافی در بخش زباله به انرژی، مانند تولید BioCNG از محتوای MSW آلی، بازیافت پلاستیک قابل بازیافت از پسماندهای ناهمگن، تولید شیمیایی سبز از اجزای خاص، آتش‌زنی مشترک زباله‌های صنعتی واجد شرایط، و تبدیل خاکستر بادی به بلوک‌های ساختمانی سبز و سنگفرش ها، ایجاد یک اقتصاد دایره ای. تمرکز طراحی برای ارائه فرصت‌هایی برای میزبانی سفرهای آموزشی و پلت‌فرم‌های تحقیقاتی گسترش یافت و مزایایی برای کارگران به ارتقای اجتماعی منطقه کمک کرد.

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی، ویندوز

این پردیس WTE موفق به دریافت جایزه “اولین پردیس انرژی خالص زباله سبز با رتبه صفر خالص در هند” توسط شورای ساختمان سبز هند (بخشی از شورای جهانی ساختمان سبز) و جایزه طراحی خوب سبز در سال ۲۰۲۳ توسط شیکاگو شد. Athenaeum: موزه معماری و طراحی، و مرکز اروپایی طراحی هنر معماری و مطالعات شهری.

پردیس Waste To Energy / استودیو طراحی INI - عکاسی خارجی
منبع : Archdaily

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
کارخانه تولید الماس Greenlab
موضوع بعدی
کارخانه تولید، پردازش و ذخیره سازی زیتون Evren Başbuğ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.