سنگ پليمری

۰
(۰)

سنگ پليمری یکی از شاهکارهای مهندسی در قرن حاضر بوده که تحول عظیمی را در زمینه تولید سنگهای مصنوعی با کیفیت منحصر به فرد فراهم نموده است. دلیل این ادعا دریافت گواهینامه‌های مختلف و نشانهای طلا توسط مخترع این تکنولوژی (شرکت سیستروم روسیه) می‌باشد که شما را به مطالعه وب سایت این شرکت و مشاهده مدالهای افتخار دعوت می‌نمایم. شرکت سیستروم نام این محصولات را مرمر ساخته شده از بتن انتخاب نموده است.(Marble made of concrete)

این مقاله نمونه ای از مصالح ساختمانی قابل استفاده در ساخت نمای کارخانجات است. برای طراحی و ساخت کارخانه خود با گروه معماری معتمد و همکاران در ارتباط باشید. برای تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید.

سنگهای ساختمانی نوین تحت عنوان سنگ پليمری بر اساس استفاده از بتن سیمانی تولید می‌شود که در آن ماسه به عنوان ذرات ریز پرکننده یکی از مهمترین مواد اولیه می‌باشد. ترکیبات پلیمری و افزودنیهای شیمیایی چسبندگی بین تمام اجزاء را ایجاد کرده و مقاومت مصالح نوین را تامین می‌کند. رنگ‌دانه‌های اکسید آهن که مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیطهای قلیایی می‌باشد رنگ مورد نظر را به این مصالح می‌دهد. ترکیبی که از این راه به دست می‌آید در قالب‌هایی از جنس سیلیکان ، لاستيك و پلاستيك (ABS) با طرحهای بسیار متنوع ریخته می‌شود. به عنوان مثال در مصالح نما قالبها دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی بوده و به محصولات سیمایی کاملاً مشابه سنگهای طبیعی قابل استفاده در نما را می‌دهد.

در جدول زير برخي از مشخصات فيزيكي و مكانيكي سنگهاي پليمري ارائه شده است:

پارامتر سنگ پليمري 
مقاومت فشاري kg/cm2  ۱۰۰۰- ۶۰۰
مقاومت كششيkg/cm2 ۱۵۰-۶۰
مقاومت سايشي g/cm2 كمتر از ۴/۰
مقاومت دمايي cycles ۵۰۰
جذب آب % كمتر از ۳
دانسيته kg/m3 ۲۲۰۰

مزیتهای مصالح ساختمانی نوین “سنگ پليمري” نسبت به مصالح رایج در صنعت ساختمان ایران

  • بسيار مقاومتربدليل فرمولاسيون خاص و استفاده از تكنولوژيهاي نوين (مقاومتي در حدود ۳ برابر بتن)
  • بسيار سبكترو در نتيجه كار با آن آسانتر بدليل وزن مخصوص پايينتر
  • بسيار ارزانتربدليل استفاده از تكنولوژيهاي نوين
  • امكان توليد درطرحها و رنگهاي متنوع با استفاده از قالب با طرحهاي متنوع (هم اكنون شركت درنيكا سنگهاي مذكور را در حدود ۲۰ رنگ مختلف و بيش از ۵۰ طرح متنوع توليد و به بازار ارائه مي‌نمايد.)
  • امكان توليد بر اساس نوع و شرايط مصرف(استفاده در فضاي بيروني و يا داخلي ساختمان ، كف ، ديوار ، نما ، دكوراتيو و غيره) با تغيير فرمولاسيون مواد تركيبي و قالبهاي متنوع (هم اكنون شركت درنيكا محصولات بسيار متنوع سنگهاي پليمري را شامل: سنگ نما, سنگ آنتيک و دکوراتيو, موزاييک,سنگ فرش, کفپوش, قرنيز, پله, زير پله و جدول توليد و به بازار ارائه مي‌نمايد.)
  • عدم نياز به برشكاري زيادبدليل وجود محصولات در سايزهاي مختلف
  • نصب بسيار آسانو عدم نياز به استفاده از تجهيزات خاص براي جلوگيري از ريزش با در نظر گرفتن تمهيدات خاص در حين قالب‌گيري

با توجه به امكان توليد سنگ پليمري در طرحها و رنگهاي بسيار متنوع ، سنگهاي مذكور در صنعت ساختمان كاربردهاي وسيعي پيدا نموده اند كه در ادامه به برخي از آنها اشاره مي گردد.

موزاييك پليمري:

موزاييک پليمري کفپوشی است فوق متراکم ، در حقيقت يک جور بتن خود متراكم (SCC) است که تراکم خود را از طريق فرآيند پليمريزاسيون (رزين سنگ مصنوعي و يا رزين پليمري) و از طريق لرزش روي ميز ويبره به دست می آورد و از ماسه ، سيمان ، سنگ دانه، رزين سمنت پلاست (فوق روان كننده پلي كربوكسيلات) ، رنگدانه‌هاي شيميايي و آب  در ابعاد و طرحها و رنگهاي متنوع توليد مي‌شود. ترکيبات پليمری و افزودنيهای شيميايی (رزين سمنت پلاست) چسبندگي بين تمام اجزاء را ايجاد كرده و مقاومت مصالح موزاييك پليمري را تامين نموده و رنگ‌دانه‌ها كه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و محيطهاي قليايي مي‌باشد رنگ مورد نظر را به اين مصالح می‌دهد.

نكته قابل توجه در موزاييكهاي پليمري ، مقاومت بسيار خوب آنها در شرايط يخبندان مي‌باشد كه دليل آن جذب آب  پايين  (کمتر از ۳ درصد) و تراكم زياد آنها مي‌باشد.

مشخصات ظاهری موزاييك پليمري:

      1. رنگ: با توجه به استفاده از رنگدانه‌هاي شيميايي در تركيب موزاييك پليمري، امكان توليد موزاييك در رنگهاي بسيار متنوع فراهم شده است.رنگدانه‌ها (پيگمنت ها) دارای رنگ های مختلف از قبیل مشکی، سفيد ، قرمز، زرد، قهوه ای ، آبي و سبز (اکسید کروم) مي‌باشند كه علاوه بر مصرف در توليد سنگ مصنوعي در صنايع رنگ، پلاستیک و ساختمان نيز مصرف مي‌شوند.
      2. طرح: با توجه به توليد طرحهاي بسيار متنوع قالبهاي پليمري (ABS) امكان توليد موزاييك در طرحهاي بسيار متنوع فراهم شده است.(شركت درنيكا صنعت تا كنون بيش از ۲۰۰ طرح متنوع قالب پليمري مخصوص توليد سنگ مصنوعي را توليد و به بازار ايران و كشورهاي خاورميانه ارائه نموده است.)

موارد استفاده از موزائیک پلیمری :

موزاييكهاي پليمري كاربرد بسيار وسيعي دارند و بطور مثال ميتوان به موارد زير اشاره نمود:

کفپوش بتني پياده رو،  پوشش كف حياط، سنگ پشت بام، سنگ فرش باغ، سنگ فرش حياط، سنگ فرش حياط خانه، سنگ فرش حياط منزل، سنگ فرش حياط ويلا، سنگ فرش معابر، سنگ کف پاركينگ، سنگ کف حیاط، کفپوش بتني، كفپوش محوطه ويلا، موزاییک پشت بام، موزاييک حياط خانه، موزاييک حياطي، موزاييک کف حياط

گروه معماری معتمد و همکاران در مسیر طراحی و اجرای به روز پروژه های خود، سعی بر معرفی و بکارگیری جدیدترین و کاربردی ترین متریالها همچون سنگها و موزائیکهای پلیمری دارد.

 

 

مطالب این صفحه مفید بودند؟

به ما امتیاز بدهید!

Average rating ۰ / ۵. Vote count: ۰

برای امتیازدهی اولین باشید!

موضوع قبلی
کورین ، سنگ نرم
موضوع بعدی
کارخانه شرکت ATES Wind Power

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه پروژه های شرکت ما در طراحی و ساخت کارخانه

برای دریافت مشاوره طراحی و ساخت کارخانه مدرن خود، اکنون تماس بگیرید.

فهرست